الکترونیکی شدن صدور ضمانت نامه — زرین سایا صنعت

اخبار زرین سایا

اطلاع‌رسانی محصولات و رویدادها

الکترونیکی شدن صدور ضمانت نامه

به اشتراک بگذارید:
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on twitter
Share on facebook
Share on email

گزارش شاتا ، در مجمع صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک که با حضور دو تن از معاونین وزیر صنعت ، معدن و تجارت ( فیاض و یزدانی ) تشکیل شد ،عنوان گردید ، اطلاعات ۱۴ استان حاکی از آن است که نرخ رشد سرمایه گذاری و اشتغال کل واحدهای صنعتی به ترتیب ۲۹ و ۱۰۲ درصد افزایش پیدا کرده است.


رییس مجمع صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک اظهار کرد : ترکیب هیات مدیره صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک می‌تواند سال آینده دستاوردهای بهتری برای پشتیبانی از صنایع کوچک در مناطق کمتر توسعه‌یافته و کمک به شعار امسال اشتغال و تولید بویژه در مناطق محروم داشته باشد.
دکتر فیاض گفت: گزارشی شفاف از پرداخت ضمانت‌نامه‌ها و  ابتکارات خوبی که  برای داد و ستد ضمانت انجام شده است در مجمع صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک برای حمایت از تولید ، ارائه گردید.
فیاض تصریح کرد : مشکلات سال‌های قبل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک برطرف شد و اعضای مجمع از اقدامات انجام شده اظهار رضایت کردند .
وی با اشاره به اهم اقدامات کیفی سال ۱۳۹۵صندوق افزود :  ایجاد کمیته های تخصصی برای توسعه ارکان تصمیم گیری ، بررسی و بازبینی اساسنامه و آیین نامه های صندوق جهت پیشنهاد اصلاحات لازم به مراجع ذی صلاح ، ارائه پیشنهاد در حوزه تعالی صندوق جهت درج در قانون برنامه ششم توسعه ، حضور صندوق در نمایشگاه هاو  تداوم سفرهای استانی از آن جمله بوده است.
مقیسه : همکاری صندوق در جهت صورت های مالی
مدیر صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک پیرامون  صورت‌های مالی مطرح شده در مجمع مطالبی را بیان داشت واظهار کرد : از حیث بررسی پرونده‌های مناطق محروم در مورد نوع وثایق و تسهیلات نهایت همکاری صورت گرفته است.
مقیسه با اشاره به افزایش سرمایه صندوق در سال ۹۶ به میزان صددرصد نسبت به ۶ ماهه سال گذشته  گفت:   شاید تا اوایل فصل اول سال جدید از حیث سرمایه‌ای ظرفیت صدور ضمانت‌نامه را نداشته باشیم اما در بودجه سال آینده ظرفیت جدیدی ایجاد می کنیم .
به گفته وی : بحث الکترونیک شدن فرآیند صدور ضمانت‌نامه که در نمایشگاه الکامپ رو نمایی شد و همه ضمانت‌نامه در چارچوب آن انجام شده است  که دو ویژگی آن را می توان در انجام  همه فعالیت‌ها تحت پوشش وب و نیز شفاف سازی  همه فضا دانست که  مدیران به راحتی بتوانن کلیه پرونده‌ها را رصد ‌کنند.
مقیسه  تصریح کرد : سرمایه‌ صندوق ۱۱۰ میلیارد تومان است و  با توجه به پیش‌بینی سال ۹۶  تا پایان سال ۶ برابر سرمایه ، ضمانت‌نامه صادر کرده‌ایم و نیاز به افزایش سرمایه داریم.
مدیر صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک خاطر نشان کرد: سال ۹۴ اولین و آخرین باری بود که ۲۵ میلیون دلار معادل ۷۴ میلیارد تومان به سرمایه ما اضافه شد.
وی اهم برنامه های سال ۱۳۹۶صندوق را برشمرد و گفت : پیگیری افزایش سرمایه با استفاده از ظرفیت های قانونی ،بهره برداری از سامانه صدور الکترونیکی ضمانت نامه ،بهینه سازی سیستم اعتبارسنجی صندوق با استفاده از روش های شبکه عصبی ، توسعه واحد نظارت پس از صدور ضمانت نامه ،  مهندسی مجرد و تقویت ساختار سازمانی صندوق،  انجام پروژه پژوهشی (مطالعات تطبیقی) درخصوص فعالیت صندوق های مشابه داخلی وخارجی ـ استمرار بهبود روش ها و فرآیندهای موجود ، اصلاح اساسنامه به منظور پوشش صد درصدی ضمانت نامه های صندوق
، تصویب آیین نامه تضامین جهت  تسهیل در اخذ وثایقـ اصلاح نحوه محاسبه کارمزد بوده است
مقیسه چالش های پیش رو ی صندوق را مربوط به سرمایه صندوق و درج نام صندوق در فهرست شرکت های قابل واگذاری سیاست های کلی اصل ۴۴بیان کرد .
گفتنی است که موضوع فعالیت صندوق در زمینه فراهم آوردن موجبات توسعه سرمایه گذاری بخش غیردولتی در صنایع کوچک ،  کوتاه کردن مدت اجرای طرح های اشتغالزا یی و دارای توجیه اقتصادی با اولویت مناطق کمتر توسعه یافته،  تضمین و تسهیل در توثیق تسهیلات اعطایی به طرح های مذکوراست  و اثربخشی ضمانت نامه های صندوق با توجه به داده ها، نرخ رشد سر مایه گذاری واشتغال مثبت واحدهای صنعتی، نشان از آن دارد که صدور ضمانت نامه و اخذ تسهیلات بانکی در این طرح ها، موثر واقع شده است.
سرمایه اولیه صندوق براساس قانون تأسیس آن ۵۰۰ میلیون ریال بوده است و مبلغ پرداخت شده از این میزان تا پایان سال ۹۵ به میزان ۳۵۹ میلیارد ریال بوده است.